Všeobecné obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky a informácie pre zákazníkov
I. Všeobecné obchodné podmienky
§ 1 Základné ustanovenia
(1) Tieto obchodné podmienky platia pre zmluvy, ktoré uzavriete s nami ako poskytovateľom (Boni-Shop GmbH) prostredníctvom internetovej stránky www.boni-shop.sk. Pokiaľ nie je dohodnuté inak, použitie vašich vlastných podmienok sa týmto výslovne vylučuje.
(2) Spotrebiteľom v zmysle nasledujúcich ustanovení je každá fyzická osoba, ktorá uzaviera právny úkon na účely, ktoré prevažne nesúvisia s jej obchodnou alebo samostatnou zárobkovou činnosťou. Podnikateľom je každá fyzická alebo právnická osoba alebo právne spôsobilá spoločnosť, ktorá pri uzavretí právneho úkonu koná v rámci výkonu svojej samostatnej obchodnej alebo zárobkovej činnosti.
§ 2 Uzavretie zmluvy
(1) Predmetom zmluvy je predaj tovaru. .
Tovar predávame čiastočne alebo výlučne ako komisionári vo vlastnom mene na cudzí účet, to znamená pre tretie strany ako vlastníkov tovaru. Zmluvným partnerom so všetkými právami a povinnosťami sme však my.
(2) Už zverejnením príslušného produktu na našej webovej stránke vám poskytujeme záväznú ponuku na uzavretie zmluvy prostredníctvom online nákupného košíka za podmienok uvedených v popise článku.
(3) Zmluva sa uzatvára prostredníctvom online nákupného košíka nasledujúcim spôsobom:
Tovar, ktorý chcete kúpiť, sa umiestni do "nákupného košíka". V príslušnej časti navigačného panelu môžete kedykoľvek zobraziť "nákupný košík" a tam vykonať zmeny.
Po kliknutí na tlačidlo "Pokladňa" alebo "Pokračovať k objednávke" (alebo podobné označenie) a po zadaní osobných údajov, ako aj podmienok platby a dodania, vám budú nakoniec zobrazené údaje o objednávke ako súhrn objednávky.
Pokiaľ využívate ako platobnú metódu systém okamžitých platieb (napr. PayPal (Express/Plus/Checkout), Amazon Pay, Sofort, giropay), budete presmerovaní buď na stránku súhrnu objednávky v našom online obchode, alebo na internetovú stránku poskytovateľa systému okamžitých platieb.
Ak dôjde k presmerovaniu na príslušný systém okamžitých platieb, vykonáte tam zodpovedajúci výber alebo zadáte svoje údaje. Nakoniec sa vám na stránke poskytovateľa systému okamžitých platieb alebo po opätovnom presmerovaní do nášho online obchodu zobrazia údaje o objednávke ako súhrn objednávky.
Pred odoslaním objednávky máte možnosť ešte raz skontrolovať zadané údaje, zmeniť ich (aj pomocou funkcie "späť" v internetovom prehliadači) alebo objednávku zrušiť.
Odoslaním objednávky prostredníctvom príslušného tlačidla ("záväzne objednať", "kúpiť" / "teraz kúpiť", "zaplatiť" / "teraz zaplatiť" alebo podobné označenie) právne záväzne prijímate ponuku, čím sa zmluva uzatvára.
(4) Vaše žiadosti o vypracovanie ponuky sú pre vás nezáväzné. Poskytujeme vám na tento účel záväznú ponuku v textovej forme (napr. e-mailom), ktorú môžete prijať do 5 dní (pokiaľ nie je v príslušnej ponuke uvedená iná lehota).
(5) Spracovanie objednávky a zasielanie všetkých informácií potrebných na uzavretie zmluvy prebieha čiastočne automatizovane prostredníctvom e-mailu. Preto sa musíte uistiť, že e-mailová adresa, ktorú ste nám poskytli, je správna, že prijímanie e-mailov je technicky zabezpečené a najmä, že nie je blokované spamovými filtrami.
§ 3 Osobitné dohody o ponúkaných platobných metódach
(1) Platba cez SOFORT / Sofortüberweisung
Pri výbere platobnej metódy Sofort / Sofortüberweisung sa platobný proces uskutočňuje prostredníctvom poskytovateľa platobných služieb Sofort GmbH (Theresienhöhe 12, 80339 Mníchov, Nemecko; „SOFORT“). Sofort GmbH je súčasťou skupiny Klarna (Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Štokholm, Švédsko). Predpokladom pre použitie platobnej metódy SOFORT je, že máte aktivovaný online bankový účet. Pri platobnom procese v rámci objednávky sa musíte zodpovedajúcim spôsobom legitimizovať a potvrdiť platobný príkaz voči SOFORT. Vaše bankové konto bude zaťažené ihneď po odoslaní objednávky. Ďalšie informácie o SOFORT nájdete na https://www.klarna.com/sofort/.
(2) Platba cez "PayPal" / "PayPal Checkout"
Pri výbere platobnej metódy, ktorá je ponúkaná prostredníctvom "PayPal" / "PayPal Checkout", sa platobný proces uskutočňuje prostredníctvom poskytovateľa platobných služieb PayPal (Europe) S.à.r.l. et Cie, S.C.A. (22-24 Boulevard Royal L-2449, Luxemburg; "PayPal"). Jednotlivé platobné metódy cez "PayPal" sú vám zobrazené pod príslušným tlačidlom na našej internetovej stránke, ako aj v online objednávkovom procese. Na spracovanie platby môže "PayPal" využiť ďalšie platobné služby; ak pre tieto platia osobitné platobné podmienky, budete na ne osobitne upozornení. Ďalšie informácie o "PayPal" nájdete na https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/legalhub-full.
§ 4 Právo na zadržanie, výhrada vlastníctva
(1) Právo na zadržanie môžete uplatniť len v rozsahu nárokov z toho istého zmluvného vzťahu.
(2) Tovar zostáva naším vlastníctvom až do úplného zaplatenia kúpnej ceny.
(3) Ak ste podnikateľ, platia navyše tieto ustanovenia:
a) Vyhradzujeme si vlastníctvo tovaru až do úplného vyrovnania všetkých nárokov zo súčasného obchodného vzťahu. Pred prechodom vlastníctva na tovar s výhradou vlastníctva nie je povolené zastavenie ani zabezpečovacie prevody.
b) Tovar môžete ďalej predať v riadnom obchodnom styku. Pre tento prípad nám už teraz postúpite všetky nároky vo výške fakturačnej sumy, ktoré vám vzniknú z ďalšieho predaja, a my toto postúpenie prijímame. Naďalej máte právo vymáhať pohľadávku. Pokiaľ však neplníte riadne svoje platobné povinnosti, vyhradzujeme si právo pohľadávku vymáhať sami.
c) Pri spojení a zmiešaní tovaru s výhradou vlastníctva získavame spoluvlastníctvo k novej veci v pomere fakturačnej hodnoty tovaru s výhradou vlastníctva k ostatným spracovaným predmetom v čase spracovania.
d) Zaväzujeme sa na vašu žiadosť uvoľniť zabezpečenie, na ktoré máme nárok, ak realizovateľná hodnota nášho zabezpečenia presahuje pohľadávku, ktorá má byť zabezpečená, o viac ako 10 %. Výber zabezpečenia, ktoré má byť uvoľnené, je na nás.
§ 5 Záruka
(1) Existujú zákonné práva na záruku za vady.
(2) Ako spotrebiteľov vás žiadame, aby ste tovar pri dodaní okamžite skontrolovali z hľadiska úplnosti, zjavných vád a poškodenia pri preprave a čo najskôr informovali nás a dopravcu o akýchkoľvek sťažnostiach. Ak tak neurobíte, nemá to vplyv na vaše zákonné nároky na záruku.
(3) Ak sa vlastnosť tovaru líši od objektívnych požiadaviek, odchýlka sa považuje za dohodnutú len vtedy, ak ste o nej boli informovaní pred podaním zmluvného vyhlásenia a odchýlka bola výslovne a osobitne dohodnutá medzi zmluvnými stranami.
(4) Ak ste podnikateľ, platia nasledujúce ustanovenia odchylne od vyššie uvedených ustanovení o záruke:
a) Za vlastnosť tovaru sa považujú len naše vlastné údaje a popis výrobku výrobcu, nie však iné reklamy, verejné ocenenia a vyjadrenia výrobcu.
b) V prípade vád poskytujeme záruku podľa nášho výberu opravou alebo náhradným dodaním. Ak oprava zlyhá, môžete požadovať zníženie ceny alebo odstúpiť od zmluvy. Oprava sa považuje za neúspešnú po druhom neúspešnom pokuse, pokiaľ z povahy tovaru alebo vady alebo z iných okolností nevyplýva niečo iné. V prípade opravy nie sme povinní znášať zvýšené náklady, ktoré vzniknú presunom tovaru na iné miesto ako je miesto plnenia, pokiaľ presun nezodpovedá riadnemu používaniu tovaru.
c) Záručná doba je jeden rok od dodania tovaru. Skrátenie lehoty sa neuplatňuje:
- na nami spôsobené škody z dôvodu porušenia života, tela alebo zdravia a na iné škody spôsobené úmyselne alebo hrubou nedbanlivosťou;
- ak sme vadu zámerne zamlčali alebo prevzali záruku za vlastnosti veci;
- pri veciach, ktoré sa podľa ich bežného použitia používali na stavbu a spôsobili jej vadnosť;
- na zákonné práva na náhradu škody, ktoré máte voči nám v súvislosti s nárokmi na vady.
§ 6 Výber práva, miesto plnenia, miesto súdnej príslušnosti
(1) Platí nemecké právo. Pre spotrebiteľov platí táto voľba práva len vtedy, ak neodníma ochranu poskytovanú záväznými ustanoveniami práva štátu, v ktorom má spotrebiteľ svoje obvyklé bydlisko (princíp priaznivosti).
(2) Miesto plnenia všetkých plnení vyplývajúcich z obchodných vzťahov s nami, ako aj miesto súdnej príslušnosti je naše sídlo, pokiaľ nie ste spotrebiteľ, ale obchodník, právnická osoba verejného práva alebo verejnoprávny fond. To isté platí, ak nemáte všeobecnú súdnu príslušnosť v Nemecku alebo EÚ alebo ak nie je v čase podania žaloby známe bydlisko alebo obvyklé miesto pobytu. Právo obrátiť sa aj na iný zákonom stanovený súd tým nie je dotknuté.
(3) Ustanovenia Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru sa výslovne neuplatňujú.
II. Informácie pre zákazníkov
1. Identita predávajúceho
Boni-Shop GmbH
Wissmannstraße 58
27755 Delmenhorst
Nemecko
Telefón: 04221 45 777 00
E-mail: info@boni-shop.com
Alternatívne riešenie sporov:
Európska komisia poskytuje platformu na mimosúdne riešenie sporov online (platforma OS), dostupnú na https://ec.europa.eu/odr.
Sme ochotní, ale nie povinní, zúčastniť sa na postupe riešenia sporov pred spotrebiteľskými arbitrážnymi radami.
2. Informácie o uzavretí zmluvy
Technické kroky vedúce k uzavretiu zmluvy, samotné uzavretie zmluvy a možnosti opravy sa riadia ustanoveniami "Uzavretie zmluvy" našich Všeobecných obchodných podmienok (časť I.).
3. Jazyk zmluvy, uchovávanie textu zmluvy
3.1. Jazykom zmluvy je nemčina..
3.2. Kompletný text zmluvy neukladáme. Pred odoslaním objednávky prostredníctvom online nákupného košíka možno zmluvné údaje vytlačiť alebo elektronicky uložiť pomocou tlačovej funkcie prehliadača. Po prijatí objednávky u nás vám budú objednávkové údaje, zákonom predpísané informácie pri zmluvách uzatvorených na diaľku a Všeobecné obchodné podmienky zaslané e-mailom.
3.3. Pri žiadostiach o ponuku mimo online nákupného košíka dostanete všetky zmluvné údaje v rámci záväznej ponuky v textovej podobe, napr. e-mailom, ktoré si môžete vytlačiť alebo elektronicky uložiť.
4. Kódex správania
4.1. Zaviazali sme sa dodržiavať kritériá kvality pečate pre kupujúcich od spoločnosti Händlerbund Management AG, dostupné na: https://www.haendlerbund.de/de/downloads/kaeufersiegel/kaeufersiegel-zertifizierungskriterien.pdf.
4.2. Zaviazali sme sa dodržiavať kritériá kvality spoločnosti Trusted Shops GmbH, dostupné na: https://www.trustedshops.com/tsdocument/TS_QUALITY_CRITERIA_de.pdf
5. Hlavné vlastnosti tovaru alebo služby
Hlavné vlastnosti tovaru a/alebo služby sú uvedené v príslušnej ponuke.
6. Ceny a platobné podmienky
6.1. Ceny uvedené v príslušných ponukách, ako aj náklady na dopravu, predstavujú celkové ceny. Zahŕňajú všetky cenové zložky vrátane všetkých daní.
6.2. Náklady na dopravu nie sú zahrnuté v kúpnej cene. Sú dostupné cez príslušne označené tlačidlo na našej internetovej stránke alebo v príslušnej ponuke, sú počas objednávkového procesu uvedené osobitne a musíte ich zaplatiť dodatočne, pokiaľ nebolo dohodnuté bezplatné doručenie.
6.3. Vzniknuté náklady na prevod peňazí (poplatky za prevod alebo kurzové poplatky bankových inštitúcií) nesiete v prípadoch, keď sa dodanie uskutočňuje do členského štátu EÚ, ale platba bola zadaná mimo Európskej únie.
6.4. Dostupné platobné metódy sú uvedené pod príslušne označeným tlačidlom na našej internetovej stránke alebo v príslušnej ponuke.
6.5. Pokiaľ nie je pri jednotlivých platobných metódach uvedené inak, sú platobné nároky zo zmluvy splatné okamžite.
7. Dodacie podmienky
7.1. Dodacie podmienky, termín dodania a prípadné obmedzenia dodávok sú uvedené pod príslušne označeným tlačidlom na našej internetovej stránke alebo v príslušnej ponuke.
7.2. Ak ste spotrebiteľom, je zo zákona stanovené, že riziko náhodného zničenia a náhodného zhoršenia predanej veci počas prepravy prechádza na vás až s odovzdaním tovaru vám, bez ohľadu na to, či je preprava poistená alebo nepoistená. To neplatí, ak ste samostatne poverili prepravnou spoločnosťou alebo inou osobou určenou na vykonanie prepravy, ktorá nebola podnikateľom určená.
Ak ste podnikateľom, prebieha dodanie a preprava na vaše riziko.
8. Zákonné právo na záruku za vady
Záruka za vady sa riadi podľa ustanovení "Záruka" v našich Všeobecných obchodných podmienkach (časť I).
Tieto VOP a informácie pre zákazníkov boli vypracované právnikmi špecializovanými na IT právo od spoločnosti Händlerbund a neustále sa kontrolujú na súlad so zákonmi. Händlerbund Management AG zaručuje právnu istotu textov a v prípade výziev na odškodnenie preberá zodpovednosť. Bližšie informácie nájdete na: https://www.haendlerbund.de/de/leistungen/rechtssicherheit/agb-service.
Posledná aktualizácia: 09.01.2024